Köpvilkor

Köpinformation

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor (SEK). Butikspriserna gäller om ingen annan överenskommelse är gjord. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser.

På vissa produkter finns det information om vad dessa passar till, detta är endast en rekommendation utifrån t.ex. bruksanvisningar, storlekstabeller m.m. Vi tar inget ansvar för att dessa produkter passar just ditt fordon, dator eller liknande.

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter att du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. Vill du ändra din beställning på något sätt ska du kontakta oss genom att svara på orderbekräftelsemailet snarast.

Betalning

Vi använder oss av Klarna som erbjuder flera betalsätt.

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarna samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av oss. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till oss.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via banken.

Observera att samtliga frågor kring t.ex. fakturor, kortköp och liknande som har betalats genom Klarna Checkout ska tas med Klarna.

Svenskregistrerade företag betalar också genom Klarna Checkout.

Frakt & Leverans

Priset på frakten baseras på leveransens totalvikt inkl. emballage.

Vi skickar samtliga order inom Sverige med PostNord. Lättare försändelser skickas normalt som PostNord Brev och tyngre försändelser skickas som PostNord MyPack Collect. Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar inom Sverige och 3-6 arbetsdagar till Danmark, Norge och Finland efter att vi har lämnat in ordern för leverans. Leveranstiden är beroende av vikt och vart mottagaren bor samt att under högsäsong kan leveranstiden förlängas med PostNord.

PostNord Brev delas normalt ut i din brevlåda, om försändelsen ej får plats lämnas de vidare till ett postombud för uthämtning. Avisering sker via e-post när paketet är på väg och/eller när det har kommit till ett postombud. I övriga fall kommer aviseringen via brev.

Privatpersoner i länder som är ej med i EU som t.ex. Norge, kan bli debiterade tull och moms-avgifter utöver orderkostnaden i samband med import till Norge. Denna eventuella avgift ska du som mottagare av paketet betala.

Vissa produkter har längre leveranstider, denna tiden tar det oftast om en produkt ligger i externt lager hos en av våra leverantörer. Vi vill informera dig som kund om att det kan ta ännu längre tid på grund av våra leverantörers fraktsätt vilka vi ej kan styra över.

Leveranstiden avser arbetsdagar, ej lördag, söndag och övriga helgdagar.

I de fall där endast en del av din beställning finns i vårt lager inväntar vi till alla produkter kan skickas samtidigt, om inget annat anges av dig som kund.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till berörd transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du lagt en order och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (14-30 dagar beroende på om det är brev eller paket), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av produkterna.

Reklamation

Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta oss på support@stylingwebben.se inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning så löser vi det.

ÅNGERRÄTT & RETUR

Om du inte är nöjd med din order av någon anledning har du full ångerrätt, returrätt eller bytesrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit din order. Produkten får ej vara använd, endast testad utan att skador gjorts på produkten. Produkten ska vara i samma skick som när den lämnade oss samt returneras med dess originalförpackning annars gäller inte ångerrätten.

Undantag
Ångerrätten gäller inte varor som kapas upp eller ändras efter beställarens önskemål som t.ex kabelstrumpor, kablar och vinyler.

Vid retur står kunden för fraktkostnaden. Stylingwebben kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returportot, samt ansvaret för att returen kommer tillbaka till oss.

Vid delvis retur återbetalas endast produktens värde. Vid fullständiga returer återbetalas ordervärdet inklusive fraktkostnaden.

Det är Klarna som sköter återbetalningen till dig.

Returer som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Returadress:
83 Stylingwebben
Mimosavägen 14
89151 ÖRNSKÖLDSVIK
SVERIGE

Returer som skickas till annan adress anses inte som giltiga och godkänns därmed inte.